diumenge, 4 de setembre del 2011

Arrossos (I): Arròs al forn

Una de les meves receptes preferides, ja que m'encanten els arrossos.
El dia que vaig provar este arròs, va ser a casa d'uns amics castelloneros.
El vaig trovar tant bo, que l'he copiat. De fet, la gent que la provat, també han tingut la mateixa sensació que jo....boníssim!!
Dono fe de l'èxit, ja que la meva iaia valenciana (la millor cuinera del món) que tota la vida l'ha fet, també em va felicitar.


Ingredients per 6 persones
  • 2 patates grans
  • 1 ceba tendra gran
  • 1 all porro
  • Un manollet d'alls tendres
  • 2 carabassetes
  • 2 botifarres d'arròs
  • 4 saltxixes
  • 200g de bacó fumat
  • 2 tomaquets grans
  • 1 pot de cigrons de 250g
  • 1 bossa d'espinacs
  • 4 tassetes d'arròs
  • 1 litre de brou de pollastre i verdures
  • 1 "polsim" de colorant o safrà
  • 1 "polsim" de pimentó dolç
Procediment
  • Necessitem una paella gran i una cassola de fang
  • A la paella anem fregint els ingredients i possant-los a la cassola de terra per este ordre
  • Primer fregim les patates a rodanxes, daurades, no massa fetes
  • Després fregim l'all porro, la ceba tendra i els alls tendres
  • A continuació fregim el carbassó, i ho anem posant a capes per este ordre a la cassola de terra
  • Per sobre del carbassó l'espolvorejem en pimentó vermell dolç
  • Fregim les llangonisses a rodantxes, després les botifarres i el bacó a tires, i ho possem per sobre
  • Després fregim el tomàquet a rodantxes
  • A continuació posem els espinacs de bossa o congelats
  • Després els cigrons
  • Tirem el brou calent on previament li hem tirat el colorant o el safrà (dos tasses de caldo per una d'arròs)
  • I per últim les tassetes d'arròs
  • El posem al forn, a uns 200ºC, durant uns 45 minuts, fins que no ens quedi caldo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada