dilluns, 14 de gener del 2013

Revolt de pataques i baldana

L'altre dia una amiga nostra, Marta, ens va recordar els concursos de truita que fèiem quan vivíem a BCN.

La cosa va començar que cada-ho tenia que portar una truita de patates i una botella de vi, i catar-les per veure quina era la més bona. El segon any les bases van ser, fer un plat en ou i patata, jo vaig fer aquest, i hem va otrogar el segon premi.
Gràcies Marta per recordar aquells temps, aquí et deixo la recepta per que la puguis repetir.
                                                                   
Ingredients
-3 pataques
-3 ous
-2 baldanes

Procediment
- Calentar el forn a 250ºC
- Tallar les pataques a rodanxes, en un gruix de 0,5cm, mes o menys. Posar-los sal i oli, tapar en paper de plata i enfornar uns 25 min.
- Un cop tenim la patata quasi bé cuita, les trèiem del forn i incorporem la baldana a rodanxes i ho tornem a posar al forn uns 10-15 min, però sense paper de plata.
- Quan ja tenim la baldana torradeta, li tirem els ous, o un altra opció es fer-los fregits i incorporar-los. Jo aquest dia, els vaig coure al forn, així em vaig estalviar embrutar una paella per fregir-los.
- Al moment de servir es trenquen els ous i es remena tot.
- Un plat per fer una tapa, ràpida i senzilla.


1- coure la pataca
2- incorporar la baldana
3- incorporar els ous
TO REMEMBER....

 1er concurs de Truita en pataca 2003


2on concurs de Truita en pataca 2004





3er concurs de Truita en pataca 2012







4 comentaris:

  1. Moltíssimes gràcies! ara he vist que estava penjada per a mi!!!! m'aguanto la plorera perque plorar davant aquest plat de baldanes em sap mal i tot. gràcies, aquest etsiu no vam poder fer el nostre sopar a la vostra terrasseta però l'altre dia el vam recuperar. Ens veiem aviat, quan Joana ja estigui aquí!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Un plaer wapa!! Tenim molts sopars pendents per celebrar....la benvinguda de Joanna, la despe del teu taxol, los meus tornillos nous...bufff quina feinada...jeje!!!

      Elimina
  2. Respostes
    1. Que tal? ja t'has donat la dosis de ferro? segur que et van sortir boníssimes, en estos ingredients de casa, no pots fallar mai! bon profit!

      Elimina