dilluns, 4 de febrer del 2013

Pastís Selva Negra

La Schwarzwälder Kirschtorte, que significa; tarta de cireres de la Selva Negra, és un prostre de la cuina Alemanya, és una tarta en bescuit de xocolate emborratxat en licor de cireres, nata i cireres. Sol ser redó d'uns 25-30 cm de diàmetre i d'una alçada considerable.
Jo feia molts anys que no en menjava, i la meva fillola Núria per al seu cumple em va demanar un pastís de xocolate, com que per dinar fèiem calçotada no em veia en cor després d'una calçotada menjar un pastís de xocolate, així que vaig pensar en la nata, i clar nata en xocolate no podia ser d'altre que la famosa Selva Negra, aquesta tarta no resulta gens empalagosa ja que l'autèntica es fa quasi bé sense sucre, i entre l'amargor de la xocolata i el licor de cireres no es fa pesada, jo vaig posar una mica de sucre i menys licors ja que era per nens.

No sé si l'heu provat mai, però si no ho heu fet es tot un clàssic que agrada als amants del xocolate i de la nata.                 

Ingredients
- Bescuit de xocolate
Per aquesta llanda vaig utilitzar dos plaques una de 4 ous, que va servir de base i un altre bescuit de dos ous que va ser per sobre, ja que aquest bescuit es molt dens i pesa, per tant la de sobre va ser més prima. Podeu utilitzar un altra recepta de bescuit de xocolate no tant dens, però aquest es una passada de bo!
- 1L de nata per a muntar Asturiana.
- 1 sobre de gelatina en pols Royal.
- 150g de sucre glass.
- 1 pot de cireres confitades
- Licor de cireres o ron
- Llapis de xocolate

Procediment
- Fer el bescuit de xocolate 
- Un cop tenim les plaques fetes, dos o tres al vostre gust. Hem de muntar la nata.
Per que quedi una nata dura i consistent que no es baixe, dos consells:
- Tenir la nata ben freda a la nevera, junt amb els utensilis (barilles i bol)
- Utilitzar sucre glass de compra ja que porta una mica d'almidó.
- Per muntar la nata, utilitzem unes barilles elèctriques, un cop comença a estar espessa li anem incorporant a poc a poc el sucre glass.
- Prèviament hidratar una cullerada sopera de gelatina Royal amb una cullerada sopera d'aigua freda, i deixem que es dissolgui, un cop tenim la gelatina dissolta la calentem al microones, i quan la tenim tèbia sobre uns 37ºC l'anem incorporant a la nata, després d'haver incorporat el sucre. Tireu a poc a poc i no massa prop de les barilles, sinó es quedarà enganxada.
- L'estabilitat de la nata dependrà de la temperatura que treballeu, així que si es estiu o fa massa calor millor que un cop muntada la nata i el pastís el congeleu, sinó pot aguantar bé a la nevera.
- Emborratxar els bescuits de xocolate, jo vaig utilitzar l'almíbar de les cireres i una mica de ron, ja que hi havien moltes criatures, però l'autèntic va borratxo de licor de cireres.
- Un cop tenim els bescuits impregnats amb l'almíbar al de la part de baix li posem unes quantes cireres, al vostre gust, a mi com no m'agraden massa vaig ser una mica escassa jiji...

Al bescuit de baix posar cireres al gust
Emborratxar els bescuits per la part de sobre

















- Posem per sobre les cireres una capa de nata, per que aguante i treballar millor jo vaig tornar a posar les baranes del motlle, ja que es desmoldable.
- Un cop tenim la capa de nata posem l'altra làmina de bescuit i emborratxar per sobre, poseu el licor un cop tingueu el bescuit al seu lloc, no abans sinó es més fàcil que es trenqui quan l'aneu agafar, en aquest pis ja no poseu cireres, sols una capa de nata, jo sols vaig fer dos pisos però en podeu fer més depenent del guix de cada bescuit, o de l'altura desitjada.
- Acabem amb els guarniments que tinguem, s'utilitza molt les virutes de xocolate per sobre o per les vores, jo no en tenia i ho vaig acabar en una mica de nata i cireres, vos ho deixo a la vostra imaginació.


2 comentaris:

  1. mmmmmmm.......cada vegada surten més bons aquests pastissos!!!! felicitats a la cuinera i el pinxe!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies padri, la veritat que estava més bo que pinta té! fins i tot a mi que no em van els pastisos em va encantar! la propera et toca a tu, ja ho saps, jejeje....

      Elimina